הוצאת ויזה לארה"ב

הוצאת ויזה לארה"ב הינה תנאי הכרחי לכל מי שמעוניין לבקר בארה"ב. הויזה הינה בעצם אישור המתיר לאזרחים ללא דרכון אמריקאי או דרכון אירופאי להיכנס אל תוך גבולות ארה"ב. בקיץ 2003, החולט בקונגרס האמריקאי, כחלק מהפקת הלקחים של פיגועי הטרור בחודש ספטמבר 2001, על החרפת תנאי הבקשה לויזה. בחודש מרץ 2006, שונה שוב הליך הוצאת ויזה לארה"ב, ואם עד אז ניתן היה להגיש בקשה לויזה רק דרך משרדי הנסיעות, כעת כל אדם יוכל להגיש בקשה באופן עצמאי. לשם כף הוקם אתר אינטרנט ייחודי ורשמי של השגרירות, שם יש למלא את כל הפרטים והטפסים (הטפסים ברובם בשפה האנגלית ואין מענה אנושי שיכול לסייע לכם), כמו כן יש לתאם מועד לראיון באופן עצמאי לתאריך והשעה הנוחים לכם. השגרירות ראתה ייתרון בשינוי לשיטה זו בכך שכעת זמן ההמתנה מרגע הגשת הבקשה, מילוי הטפסים ועד קבלת הויזה התקצר משמעותית. כמו כן תופעת התורים הארוכים בהמתנה להיכנס אל תוך מתחם השגרירות כמעט ונעלמו וכמובן העלות של התהליך הוזלה משמעותית ללא פערי התיווך הגבוהים אותם גובים משרדי הנסיעות.

על פי הסטטיסטיקה הרשמית של משרד ההגירה האמריקאי, בשנת 2010, אושרו 110,879 ויזות תייר לאזרחי ישראל, בעוד שאחוז הדחייה עמד על 6.4% מבין אותן בקשות הוצאת ויזה לארה"ב. כפי שניתן לראות מהנתונים מרבית מהבקשות מאושרות ועל כן אין סיבה לחשוש מן הראיון, יש רק להקפיד לעמוד על דרישות השגרירות. הליך הוצאת ויזה לארה"ב בין אם ליחיד ובין אם זו ויזה למשפחות, מורכב למעשה משלושה שלבים עיקריים: מילוי טופס הבקשה לויזה, תיאום מועד לראיון והראיון בשגרירות. כל שלב תלוי בהשלמה של קודמו לפי הסדר הנ"ל, וטעות אחת בכל שלב משפיעה ישירות על השלב הבא, על כן יש לפעול בדקדקנות וקפדנות בעת ביצוע השלבים.

אז כיצד מתחילים?

החל מ-12 בדצמבר 2011, שונה הליך הוצאת ויזה לארה"ב, ונכון להיום אין צורך יותר ברכישת קוד לתיאום ראיון בעלות של $22 וגם אין צורך בתשלום של 40 ש"ח עבור משלוח דרכונים שיחזיר את דרכונכם מהשגרירות.

השלב הראשון בכדי לקבל ויזה לארה"ב הוא להצטייד בתמונה צבעונית בגודל של 5X5 ס"מ על גבי רקע לבן כאשר האוזניים חשופות. מומלץ לגשת לחנות צילום ולומר לצלם שהנכם מעוניינם בתמונה עבור ויזה לארה"ב – הצלם יודע מה הדרישות של השגרירות לגבי התמונה. תקבלו שתי תמונות אותן תצטרכו להביא לראיון בשגרירות בנוסף תוכלו לקבל גם את התמונה בצורה דיגיטלית וכך תוכלו לצרף אותו אל הטופס המקוון.

השלב השני של הוצאת ויזה לארה"ב הוא מילוי טופס הבקשה לויזה. בחודש פברואר 2010 איחדה השגרירות את הטפסים שהיו קיימים עד אז, טופס DS-157 וטופס DS-156 לכדי טופס אחד DS-160. הטופס החדש הפך להיות טופס ממוקן, משמעות הדבר שבכדי למלא את הטופס צריכים מחשב וחיבור לאינטרנט, שכן המידע שממלאים נשלח בזמן אמת למאגר המידע של שגרירות ארה"ב. בטופס יהיה עליכם למלא פרטים אישיים כגון: שם, כתובת, טלפונים, פרטי דרכון ועוד וגם תצטרכו למסור מידע על ביקורים קודמים שלכם בארה"ב, עבר מקצועי ובטחוני ועוד. יש להקפיד למלא את הטופס ללא שגיאות, שכן כל שגיאה עלולה לעלות בסיכויי אישור הויזה שלכם, כמו כן לא ניתן לתקן את הטופס לאחר שסיימתם ויהיה עליכם למלא אותו מחדש. משסיימתם למלא את הטופס יהיה עליכם להדפיס את האישור שהתקבל על משלוח הטופס למאגר המידע של השגרירות שכן באמצעותו ביום הראיון ניתן יהיה לשלוף את המידע עליכם.

השלב השלישי הוא תשלום עבור האגרה לויזה. כיום ניתן לשלם את האגרה באופן מקוון באמצעות כרטיס אשראי (הדרך המומלצת) או באחד מסניפי דואר ישראל. באם תבחרו לשלם בסניפי הדואר יש לשלם אך ורק במזומן במטבע שקלי, כמו כן את שובר תשלום האגרה תצטרכו להדפיס מהמחשב לאחר שתזינו את פרטיכם האישיים, וכל שובר כזה יהיה אישי ורק אותו אדם יוכל לשלם את האגרה בדואר (אלא אם כן הוא מיופה כח). לאחר שתשלמו בדואר תצטרכו להזין את הקוד שקיבלתם אל תוך המערכת המקוונת. השובר שאותו הדפסתם מוגבל למספר ימים ועל כן עלול להיווצר מצב ששילמתם את האגרה בדואר אך בבואכם להזין את הקוד במערכת תתיקלו בבעיה. דבר נוסף הוא שבכדי לתאם ראיון תאלצו להמתין יום עסקים באם שילמתם את האגרה בדואר - על כן ההמלצה שלנו ושל שגרירות ארה"ב לשלם את האגרה באמצעות כרטיס אשראי באינטרנט.

בשלב הרביעי הוא קביעת מועד לראיון דרך אתר השגרירות. תמלאו מספר פרטים אישיים ואת מספר הדרכון שלכם ומספר אישור הטופס שקיבלתם ואז תוכלו לתאם את הראיון.

השלב החמישי והמכריע מכל הוא ראיון בשגרירות ארה"ב על ידי הקונוסול. הקונסול הוא בעצם פקיד, נציג מחלקת ההגירה שבאמצעות הראיון אתכם הוא יחליט האם לאשר את בקשת הוצאה ויזה לארה"ב שלכם ובין אם לאו. הראיון הוא חובה על כולם והיחידים הפטורים ממנו הם ילדים מתחת לגיל 14 או מבוגרים מעל גיל 80, כאשר רוצים להוציא ויזה לילדים ההליך הוא מעט שונה. מטרת הראיון היא לוודא שהסיבה שלשמה אתם מעוניינים ליסוע לארה"ב תואמת את הויזה אותה אתם מבקשים, כלומר אם בכוונתכם לעבוד בארה"ב ואתם מבקשים ויזת תייר הדבר לא יאושר. לראיון יש להגיע מצויידים בכל המסמכים שנפרט בהמשך, אין צורך להתרגש, כאמור רוב הבקשות מאושרות, אתם רק צריכים להוכיח לקונסול שאין בכוונתכם להישאר בארה"ב ואתם תעשו זאת על ידי הוכחת קשרים אישיים וכלכליים לישראל.

במסגרת תשלום האגרה כלול גם משלוח דרכונכם - כאשר בקשכם עבור ויזה לארה"ב מאושרת תאלצו להשאיר את הדרכון בשגרירות ותוך כ-7 ימי עסקים דרכונכם יישלח אליכם באמצעות חברת UPS.

יש להקפיד לבוא בלבוש הולם ולא מרושל, לא להיות בלחץ, להתנהג בנימוס, לענות על מה שישאלו אתכם, לא להכביר במילים, לתת תשובות ענייניות. בתוך מבנה השגרירות ישנה קפיטריה קטנה לאלו מכם שעמדו שעות בתור (תלוי בעונה).

במידה ובקשתכם סורבה, לא נורא. ניתן תמיד לנסות לבקש שוב, השגרירות ממליצה להמתין כחצי שנה בין הבקשות. במידה ואתם חשים כי לא קיבלתם ראיון הוגן ואתם מעוניינים לערער על גזר הדין, הדרך היחידה לעשות זאת היא לעבור את כל הליך הוצאת ויזה לארה"ב מההתחלה - זו הדרך היחידה שבה ניתן לערער על החלטת הקונסול.

אילו מסמכי חובה עליכם להביא עמכם לראיון?

  1. אישור על מילוי טופס DS-160. אותו אישור שהזכרנו קודם לכן, לאחר מילוי הטופס תצטרכו להדפיס אישור עליו מוטבע ברקוד ייחודי לכם, בראיון יסרקו את הברקוד וכך יוכלו למשוך את המידע אודותיכם ממאגרי המידע של השגרירות. יש להקפיד לא לקפל את האישור ולהדפיס אותו במדפסת באיכות גבוהה.

  2. דרכון - אין צורך בדרכון בתוקף של חצי שנה לצורך הוצאת ויזה לארה"ב כפי שהרבה סבורים, רק להקפיד שיהיה בתוקף, כמו כן אם יש ברשתוכם דרכונים קודמים עם ויזות ישנות יש להביאם גם.

  3. אישור על תשלום אגרה. השגרירות גובה דמי טיפול לבקשה שלכם על סך של $160 אותם יש לשלם בסניף של דואר ישראל, ואת הקבלה יש להביא עמכם כהוכחה על התשלום. חשוב לדעת, גם אם בקשתכם לא תאושר לא תקבלו סכום זה חזרה.

  4. שתי תמונות ויזה לארה"ב - יש לגשת לחנות צילום ולבקש מהצלם תמונה עבור ויזה לארה"ב. התמונה צריכה להיות בגודל של 5X5 ס"מ עם רקע לבן ואוזניים חשופות, לא לחייך לא להרכיב משקפי שמש, הצלמים יודעים את ההנחיות רק להקפיד לומר להם איזה תמונה אתם צריכים שלא תקבלו תמונה לדרכון.

  5. אישור על משלוח דרכונים - כאשר הויזה שלכם תאושר תאלצו להפקיד את דרכונכם בשגרירות, ותוך כ-7 עד 10 ימי עסקים תקבלו חזרה את דרכונכם באמצעות שליח עד הבית. עבור משלוח זה יש לשלם 40 ש"ח אותם משלמים בעת תלשום האגרה. מרואיינים בקונוסליה בירושלים אינם צריכים את אישור זה, תשלום עבור המשלוח ישולם בעת הראיון.

מסמכים נוספים שממליצה השגרירות להביא:

מכיוון שעליכם להוכיח קשרים אישיים וכלכליים לישראל השגרירות ממליצה על שורה של מסמכים שיעזרו להם להבין את הקשרים שלכם. לא בכל ראיון תדרשו להציג מסמכים אלו אך מומלץ להביא אותם עמכם.

  1. לשכירים יש להביא שלושה תלושי משכורת אחרונים + מכתב מהמעביד בו הוא מצהיר שאתם מועסקים אצלו, תפקידכם, כמה זמן אתם מועסקים ושאתם חוזרים חזרה למשרתכם בשובכם מארה"ב.

  2. עצמאים נדרשים להביא מסמך רשמי של רואה החשבון בו נכתב במה העסק של עוסק, מאיזו שנה הוא קיים ומה המחזור שלו.

  3. סטונדטים נדרשים להביא אישור על שנת הלימודים ואישור על תשלום שכר הלימוד. תשלום על מקדמה אינה מספק.

  4. כל מסמך המעיד על קשרים כלכליים לארץ כגון הלוואות, משכנתא, חוזי שכירות, חוזי עבודה, השקעות, נכסים וכי"ב.

 לסיום, אל תחששו מן הראיון, כאמור למעלה מ- 93% מבקשות הוצאת ויזה לארה"ב מאושרות כך שכל עוד אתם נוסעים במטרה לטייל ולבלות ותוכיחו את הקשרים שלכם לארץ, רוב הסיכויים שהבקשה תאושר.

 
 
2009-2013  © כל הזכויות שמורות למג'יק ויזה צור קשר - תקנון - מדיניות פרטיות  - ויזה לארה"ב - ויזה לארצות הברית